Addig vagy fiatal, amíg nem veszed túl komolyan magad.
Vavyan Fable

2010. január 31., vasárnap

"Gasztro" egyenlet

Van egy nagyon nagy "baj". Rendkívül szeretem a krémest (a család többi tagja is, de én "rendkívül"). Feleségem ezt ki is szokta használni, ha bevásárolni akar vinni, elég csak megpendítenie a krémes evés lehetőségét és én már nem is tudom, hogy mi az, hogy ellenállás. Ilyenkor szokta útba ejteni a világ végét is( nem tudom, hogy miért mindig az utolsó állomásnál lehet csak krémest kapni ), akkor szokott csak családi dráma helyzet kialakulni, ha még ott sincs, azt hiszem ilyenkor szoktam kómába esni és csak tucatnyi krémes árán vagyok hajlandó aklimatizálódni. Tegnaptól megváltozott a helyzet. Mióta blogfüggő lettem (nejem mondta, lehet hogy féltékeny?) taktikát változtattam. Minek rohangáljak krémes és a nejem után(mindkettő után futottam már eleget,ismervén azt a viccet, hogy öreg bika nem szaladgál le a hegyről "krémesért"), átnéztem a krémes kérdést. Na nem mondom azt, hogy nem találtam számtalan receptet, már úgy is volt , hogy egyet kinéztem,
de teljesen véletlenül " Kata konyhája"blogjában találtam egy olyan receptet, amiben a tojás fehérjét irtózatos mennyiségben fel lehet használni, kb.40. elolvasás után jeleztem feleségemnek, hogy nyugodtan előveheti a mélyhűtőből a féléves tojásfehérje gyűjteményét (megörült,pedig nem is sejtette, hogy ez mit jelent a jövő bevásárlására nézve). A krémes készítést 40-szer vetettem fel neki, de 41.-re mondta, hogy nyugodtan megcsinálhatom, nem fog a készítésnél zavarni. Nem sokat vacakoltam, irány a kísérleti műhely(nálam a konyha) és belevetettem magam a sűrűjébe. Megmondom őszintén, egy, két kisebb malőrt leszámítva( a pudingos zacskóba úgy néztem bele, hogy hirtelen megtaláltam nyomni a zacskó oldalát, amitől a finom púder kissé felismerhetetlenné tett,a tésztát kicsit mélyebbre hűtöttem a kelleténél, csont keményre, na ezt gyúrd meg "Vaze"), de ezen kívül én megvoltam magammal elégedve. Ahogy készítettem a dolgokat,eszembe jutott, hogy a krémest szívesebben fogyasztanám csokoládé máz nélkül (ez a recept csokival van). Emlékeztem,hogy valamelyik blogban cukrozott kávés mázzal készült,de vajon melyikbe? Hát nem mondom, újra végig jártam a krémes receptek útvesztőit, de MEGTALÁLTAM, mégpedig "Moha konyhája"blogban.Í gy aztán egy kis kerülővel(én általában nem szoktam semmit sem simán megúszni) elkészítettem a KRÉMEST. "Kata és Moha"nem is tudja, hogy egy rabszolgát szabadítottak fel (történelmi tett). A máz egy kicsit lágyabb lett, de majd a következőnél tovább sűrítem, de így is nagyon finom lett. A sikerhez itt írom az egyenletet:Kata konyha + Moha konyha=Iván gyomra

5 megjegyzés:

  1. Azért egy-két darabot dobhatnál felém. Nálunk gyors almás készül.

    VálaszTörlés
  2. Nagy élvezettel olvastam krémeshistória-költeményed :) de én azt a nagy haladat elcserélném most két apró szelet krémes-ké-re :)) Gratulálok és nagyon büszke lehetsz. S azt már tudod, hogy mennyi benzinpénzt vasalj be ezek után, az otthonsütött krémesért ? :-) Bocs, de ezt nem lehetett kihagyni:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szépen köszönöm a gratulációdat,de a történet is igazolja "a szükség törvényt bont".Most már csak arra leszek kiváncsi,hogy az életben hányszor lesz "szükség",úgy hogy mindenre felvagyok készülve,(nem mintha idáig unatkoztam volna).Hááát a krémesek...azok egy,spec a lurkok "elvarázsolták",a maradékért nekem kellett könyörögni,(megigértem nekik, hogy jó leszek).Azt hiszem legközelebb tökfözeléket csinálok,igaz,hogy senki se szereti,de legalább marad.

    VálaszTörlés
  4. Ez nem semmi Iván! Nem is tudtam, hogy ilyen krémes imádó vagy :) De hogy meg is sütöd???
    Megkóstolnám:)))))

    VálaszTörlés