Addig vagy fiatal, amíg nem veszed túl komolyan magad.
Vavyan Fable

2010. február 26., péntek

Tejfölös csukapörkölt,túros csuszával

A fotó nem egy nagy szám,de a pörkölt kárpótolt mindenért.Nagyon "bekajáltam" ,de megbocsájtható,mert nem minden nap fogyasztom.
Azért az "úsztatásról sem feledkeztem meg ,a hal ne maradjon szárazon . Hozzávalók:

1 kg. csuka (ha lehet saját fogás)

2 kisebb fej vöröshagyma

2 gerezd fokhagyma

1 zöldpaprika

1 paradicsom

5 dkg szalonna

4-5 kanál olaj

őrölt bors


1 kk.kanál piros paprika

A csukát beirdaltam, két ujjnyi szélesre daraboltam és jól megsóztam(ez a lelke az egésznek), majd egy óra hosszat állni hagytam.A szalonnát apró kockákra vágtam és kevés olajban zsírjára sütöttem,majd az apróra vágott vöröshagymát üvegesre pároltam.A piros paprikát bele tettem,majd gyorsan 1 dl. vízzel felöntöttem.A zöldpaprikát és a paradicsomot beletettem.Ezt addig pároltam,míg sűrű nem lett és ezt még kétszer átpároltam egy-egy dl. víz hozzáadásával.
A fokhagymát,borsot beletettem és egy kis idő múlva a csukát,majd időnként viízel után töltve 15-20 percig lassú tűzön pároltam,időként megkóstolva, hogy elég sós e. Amikor elkészült a "szaftot" leturmixoltam,két kanál tejföllel,majd túrós tésztával (masnis tészta) fogyasztottuk.

3 megjegyzés: