Addig vagy fiatal, amíg nem veszed túl komolyan magad.
Vavyan Fable

2010. január 30., szombat

Aszalódunk

Nyáron olyan helyzetbe kerültünk, hogy a telek szomszédok olyan sok gyümölccsel láttak el, hogy elfogyasztása, gondot okozott. Hiába tettünk el kompótnak, főztünk be lekvárnak,(a befőttes üvegek mind megteltek, jutott belőle bőven a családnak) a gyümölcsök, csak nem akartak elfogyni, a darazsak meg inváziót indítottak ellenünk. Mit csináljunk? A kérdés teljesen véletszerűen a szomszédnál oldodott meg. Történt ugyan is,hogy szomszédoltunk és szóba kerültek a darazsak (nem a gyümölcsök). Hát persze jöttek a tanácsok az írtásukra(ezeket már mind kipróbáltuk, kisebb, nagyobb eredménnyel, de invázió ellen?) Azt tudtam,hogy a szomszédnak is sok gyümölcse szokott lenni, meg is kérdeztem, (de jó,hogy ezt a kérdést feltettem,ez lett a megoldás kulcsa), "nálatok nincsenek darazsak?- pedig nektek is sok gyümölcsötök van". Nincs, de nem is szokott lenni, volt a válasz. Itt valami nem stimmel,
gondoltam, mit vétetettünk mi a darazsak ellen, (még fészek sincs a közelben). A beszélgetés másra terelődött, míg nem a szomszéd vejét (kardiológus,nagyon sok hasznos tanáccsal szokott ellátni) látom, hogy két vödör szilvával (isteni szilvájuk van, mindig ellátnak vele), megy a hátsó teraszra és invitál egy kávéra, (nekem gyengét szokott főzni, a szívem miatt, Ő csak tudja). Hátra megyünk, ott téblábolok és egy számomra furcsa valamit veszek észre.Mi ez?Nem ismered?-kérdezte.
Aszaló, ezzel oldom meg, hogy ne menjen tönkre a sok gyümölcs.Különben úgy is most fogom befejezni az aszalást, szívesen kölcsön adom.Mondtad, hogy sok a gyümölcsötök, próbáljátok ki,azzal elmondott róla minden tudni valót. Innentől már felgyorsultak az események, egész nyáron csak aszaltunk, aszaltunk és aszaltunk, de hová tűntek a darazsak?Én ezidáig nem voltam oda az aszalt gyümölcsért (főleg nyáron), de a nejem optimistán jegyezte meg,"majd télen otthon milyen jó lesz". Nehezen vallom be, de igaza lett, sőt, már ősszel elfogyott a nyári készlet. Meg oldodott a karácsonyi ajándék,ASZALÓ.Úgy hogy karácsony óta csak aszalunk,aszalunk és aszalunk és csak esszük, esszük és esszük (unokákkal együtt) a haza hozott gyümölcsöket,(amit az elött majdnem mindig ki kellett dobni, mert legtöbbször télen tönkre ment). Időközben a "neten" utána néztem az aszalt gyümölcs tulajdonságiról és meglepődve tapasztaltam, hogy milyen sokoldalúan lehet a gasztrónomiában alkalazni (most próbálkozunk az étrendünkben alkalmazni,természetesen,ha marad, mivel, egyenlőre naponta pusztítjuk a készletet).
A "masina" használata annyira egyszerű,hogy még én is szívesen beszállok a "buliba".
Megjegyzés: nem csak gyümölcsöket lehet aszalni,hanem zöldségeket is (ez még nálunk kísérlet alatt).















Fahéjas alma,aszalás előtt. Alma,aszalás előtt.













Szilva, aszalás után. Körte,aszalás után.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése